Nagyon Tigris – Triumph Tiger 1200 Rally Pro teszt

A Triumph minden szegmensben igyekszik megvetni a lábát. Legfőképp a szokatlan, de éppen ezért érdekes háromhengeres blokkjai emelik ki a nagy átlagból. Persze az olyan, minden kategóriából kilógó motorok, mint a Rocket 3, tovább emelik a brit gyártó presztízsét.

Természetes, hogy egy ilyen márka nem maradhat ki a legtrendibb vonalból sem. Manapság a túraendúrók korszakát éljük, és ebben is van mihez nyúlnia a Triumphnak. A Tiger széria mindig is kívánatos volt a motorosok számára, de az új 1200-asokkal sikerült még egy szinttel feljebb lépni. A Triumph Tiger 1200 négy verzióban kapható. Az inkább utcára való verziók a GT PRO és a GT EXPLORER, míg a fűzött küllős, akár terepre is vihető motorok a RALLY PRO és a RALLY EXPLORER.

A nálunk megfordult RALLY PRO-hoz képest az EXPLORER-nek például másfélszer nagyobb a tankja, radaros holttér figyeléssel vigyáz a motorosra, ráadásul a seggünket is melengeti, hála az állítható ülésfűtésnek. Utóbbi már önmagában megéri a hatszázezer forintos árkülönbözetet, és akkor a keréknyomás szenzorról még nem is beszéltünk.

Valóban PRO?

Első látásra ami szembetűnik ezzel a motorral kapcsolatban az az, hogy mennyire magas. Az ülésmagasság 895 mm. A 178 cm-es testmagasságommal közel sem ér le teli talpon a lábam róla. Pipiskedni kell, ha szeretném mind a két lábamat a talajra helyezni. Viszont miután felültem, már élvezem is a kilátást. Mivel magasan ülök, így sokkal jobban átlátom a forgalmat magam előtt. Az ülés-kormány-lábtartó háromszög nekem tökéletes. Az ülése inkább puhább kialakítású és kényelmes hosszabb út megtétele után is. A kormánya széles, ami nálam nagyon pozitív tulajdonság egy motoron. Szélvédelme az én magasságommal elfogadható. Tempóztam vele autópályán és nem kellett lejjebb húznom a fejem a plexi mögött.

Menüje jól átlátható, kellő információt nyújt a motoros számára, a menü gombok kézre esnek. A menü rendszerét nem mondanám bonyolultnak, gyorsan át lehet látni mi-hol található benne.

Menet közben vehemensen kezd gyorsítani ha letekered a gázkart. Először halkan dorombol, aztán fordulaton elkezd üvölteni ahogy azt egy vadállatnak kell. A gyorsváltó teszi a dolgát. Gyorsítást követően felfelé váltva halkan durran egyet, visszaváltásnál, főleg ha ezt magasabb fordulaton tesszük, felhörren mint egy tigris.

Ez a blokk egy igazi édes hármas

Soros elrendezésű, háromhengeres motorja 150 lóerőt és 130 Nm-t tud. Ezáltal igazán dinamikusan lehet vele közlekedni. A 249 kilogrammos súly ellenére is vehemensen gyorsul. Persze ezt a tömeget meg is kell tudni állítani, ezért elől 4 dugattyús Brembo féknyerget találhatunk radiális felfogatással. A fékbetétek pedig 320 mm-es féktárcsákba harapnak. Hátul is méretes, 282 mm-es tárcsa biztosítja a megfelelő lassulást.

A váza fehér színű rácsos cső váz. Ez nagyon illik a motor vagány megjelenéséhez. Volt, hogy csak este értem haza, így volt szerencsém kipróbálni sötétben a LED fényszót. Szinte nappali fényviszonyokat varázsol a legsötétebb éjszakában is. Futóműve elektronikusan állítható. Hihetetlenül jól kezeli az út egyenetlenségeit. Az első felfüggesztés Showa márkájú, 49 mm átmérőjű Upside-Down teleszkópos villával szerelt és 220 mm rugóúttal rendelkezik.

A hátsó felfüggesztés is Showa lengéscsillapító és szintén 220 mm rugóút található. Kereke elől 21 colos, hátul 18 colos és fűzött küllősek, ezért nagyobb biztonságban lehet elhagyni a szilárd burkolatú utat, mint pl a Triumph Tiger GT család tagjával. Ráadásul BMW-ssen peremre fűzték a küllőket, így tömlő nélküli gumival szerelhető a motor. A kardán hajtásnak hála pedig nem kell folyton a lánc megfelelő állapotát vizsgálni.

Összességében egy dinamikus túra endúró a Tiger, ami megállja a helyét a közúton, de ha laza talajra tévednél túrázás közben ott sem jön zavarba. Magas testalkatú, dinamikus vezetési stílusú motorosoknak tökéletes választás a Triumph Tiger 1200 Rally Pro.

Fenti cikket köszönjük Zolinak a Motor Road Techtől.