A motorbikerent.hu-nak hála egy valódi újjá éledt legendát sikerült letesztelnünk. A Honda Africa Twin a megtestesült rally motor volt az első generáció idején. Vajon mennyit sikerült átmenteni az örökségből az új kiadásnak?

Már első látásra sem egy tipikus túra motor benyomását kelti. A fényszórók morcos, agresszív megjelenést nyújtanak számára. A soros, kéthengeres a blokk nem elhanyagolható 1100 cm3 hengerűrtartalmú (1084 pontosan), ezzel pedig 102 lóerős teljesítményre és 112 Nm forgatónyomatékra képes. Saját tömege 242 kg, ami átlagosnak mondható, de a teljesítménnyel összevetve azért egyértelmű, hogy nem egy sportmotorról van szó. Előzéseknél meg kell gondolni, hogy megkezdjük, vagy megvárjuk amíg elhalad a szemből érkező jármű.





Műanyag idomok mögé bújtatott üzemanyagtankja 19 literes, a soros kéthengeres pedig meglepően takarékos normál használatban, így tényleg kimegy a világból egy tankkal.

A műszerfala digitális, 6,5 colos képátlójú érintőképernyős kijelző. Ezt az általam használt ICON Hooligan CE – Green Camo kesztyűmben gond nélkül tudtam használni. Minden érintésre egyből és pontosan reagált.




Az első teleszkóp és a hátsó rugóstag is Showa márkájú. Szépen teszik a dolgukat még a rosszabb minőségű utakon is, elvégre mégiscsak valamennyire terepre is szánták. Elől dupla 310 mm-es hullámos tárcsa, radiálisan rögzített négydugattyús nyergekkel, hátúl 256 mm-es szintén hullámos tárcsán egydugattyús nyereggel lassíthatjuk a gépet. A kerék méretek endúrósak, mivel elől 21 colos, hátul pedig 18 colos fűzött küllős kerekeket találunk. A kormánya széles, kényelmes. Az ülése viszont szintén endurós: keskeny és kemény. A lábtartó-ülés-kormány háromszög az én 178 cm-es testmagasságomhoz kényelmes. A plexi magassága állítható, szélvédelme elfogadható. Az ülésmagassága meglepően kedvező alacsonyabb motorosok számára is. Rajta ülve nekem telitalpon leért róla mind a két lábam. Ez fokozza a biztonságérzetet megállásnál. A kipufogó hangja is nagyon tetszett.







Alulról szolidan indít, de fordulaton megjön a hangja és nagyon szépen szól. A gyorsváltó szépen kapcsol felfelé is, lefelé is. Alacsony sebességnél és fordulatnál sem feszíti a váltókart, hanem zökkenőmentesen kapcsol. Ilyenkor jön a megszokott durranás a kipufogóból, ha fordulaton tartva váltunk vissza akkor ez a durrogás sokkal intenzívebb. A motor dinamikája megfelelő, de fokozottan érvényes az az alaptézis, hogy defenzíven közlekedünk. Ez főleg az előzésekre értendő. A motor három alu dobozzal volt felszerelve. Ezek nagyobb sebességnél sem térítették ki az egyenes futásából az Africát. Indulás után nem kell noszogatni, hogy emelje az elejét. Miután ez megtörtént, könnyen lehet kontrollálni és így közlekedni vele. Összességében azoknak ajánlanám az Africa Twint, akik szeretnek túrázni, a túra során nem csak az aszfalton közlekednek és biztonságosabbnak érzik ha rendesen leér a motorról a lábuk.








A tesztre biztosított motort köszönjük a https://www.motorbikerent.hu/-nak, a cikket pedig Zolinak a Motor Road Techtől.