A Diavel is megkapja a Ducati V4 Granturismo nevű 1158 köbcentis blokkját, ami már bizonyított a Multistrada modellben. A több henger ellenére nemhogy nehezedett volna a motor, de tizenhárom kilóval könnyebb lett a V2-es elődhöz képest. Bár a vásárlók eddig sem a filigránsága miatt szerették, azért minden járműnek jót tesz a súlycsökkentés. Persze így sem mondható könnyűnek a gép a maga 223 kilós száraz tömegével.


A blokk mellett a váz is komoly változáson esik át: a térhálós acélvázat alumíniumra cserélik, ahogy az a Monster esetében is történt. A Multistrada V4 Rallyhoz hasonlóan a hátsó hengerek itt is kikapcsolnak alacsony sebességnél a fogyasztás csökkentése érdekében.
Amennyiben az alapmodell 166 lóerejét keveselnéd, vásárolhatsz csak pályára szánt kipufogó rendszert, ami további 11 kilóval csökkenti a motor súlyát és 177 lóerőre növeli a teljesítményét.
