70 000 motorkerékpár, 120 000 ember 200 nemzetből: Ez a #HD120 Budapesten
Pénteken is folytatódott a 120 éves Harley-Davidson jubileumi fesztiválja Budapesten.

A H-D expó keretein belül nemcsak új motorokat tekinthetünk meg, lehetőség akad szemügyre venni a márka történelmét a kezdetektől napjainkig. A csarnokban ezen kívül rá bukkanhatunk az egyedileg épített Harley-Davidson motorkerékpárok etalonjaira.
Szeretem a gyári dolgokat, úgy vagyok vele, hogy amit a mérnökök kitaláltak, az úgy jó. Évekig tartó fejlesztés és sok millió dolláros beruházás társítható egy-egy modellhez, így méltán gondolhatjuk, hogy tökéletesek. Ebben egyébként nem is tévedünk, ellenben amit a csarnokban találunk az minden elképzelést felülmúl.

Egy gyári Harley-Davidson részlet gazdagsága még a motorkerékpárok piacán is kiemelkedő. Kevés gyártó figyel ennyire a részletek kidolgozottságára, igazai kézműves termékek.



Az expón felsorakoztatott motorok viszont még ezen is jócskán túl tesznek. Először a CPR Custom Garage Daytona Gulf névre keresztelt motorján akad meg a szemem. Kihívó Gulf fényezés egy vérbeli Cafe-Raceren! A kétkerekű minden részlete szemet gyönyörködtetően tökéletes, igazán jó ízlésre utal, melyet mindössze 3(!) hónap alatt készítettek el, idestova 10 esztendővel ezelőtt.




A következő igazán elborult motort pár lépésre találhatjuk. A Penz Custombikes által elkészített Razzle Dazzle fantázia nevű motorkerékpár akár a jövőből is érkezhetett volna, már ami a dizájnt illeti. Szerencsére az erőforrás a Harley-Davidsontól megszokott nyomórudas V2-ese.


A legrészletgazdagabb motor pedig a Litván Killer Custom Mutant Harley-ja. A legutolsó csavarfej is egyedileg megmunkált darab, nem is csoda, hogy az építés több mint egy évig tartott. Fényezése magával ragadó, az egyedileg készített vázat pedig, akár a Louvre-ban is kiállíthatnák. Az i-re pedig a tanksapka teszi fel a pontot, mely egy gomba fejet stilizál, utalva ezzel a jármű több pontján vissza köszönő tudatmódosítóra. Mindez 1999-ből, agy eldobós, én mondom!





Északi szomszédjaink is kitettek magukért, amikor életre hívták az első Harley-Davidson motorkerékpár-hó szán hibridet. A csavar pedig most jön! Ahhoz, hogy a motorkerékpárt hó mobillá alakítsuk mindössze 4 órára van szükség. A szíjhajtást a jobb oldalról balra kell helyezni és jöhet a kiadós havas csapatás.



A legtöbb időt viszont a HZRD Motorcycle standján töltöttem el. A Ghisarama nevű drag motor egy teljesen átdolgozott Sportster blokkot kapott. Az egyedileg gyártott hengerfejjel rendelkező erőforrást két Weber DCOE karburátor eteti, ami talán rally versenyekre épített Ladákból lehet ismerős az olvasóknak. Természetesen a vázat és a futóművet is házon belül készítette a Hazard Motorcycle csapata. A fényezés Ivan Motta, az alumínium tank pedig Andrea Wells keze munkája. A tervezőket az Aquarama Lamborghini motorcsónak ihlette, motorblokkjuk színe is megegyezik, valamint a fa mintázata is, melyet Davide Aresi saját kezűleg készített el.






A szervezők a szombati napra várják a legtöbb látogatót. A felvonulás délelőtt kezdődik, melyen közel tízezer Harley-Davidson vesz részt. Este a The Darkness és a Wolfmother lép fel. A nyereményjáték fődíját is itt a nagyszínpadon fogják kisorsolni 20.30 magasságában.