Az idei nyírádi 24 órás versenyen ismét az Audival indulunk. Az autó tavaly a dömsödi versenyen már bizonyított, de azért voltak vele gondok, hiszen mégiscsak először versenyeztünk vele. Ezeket a tapasztalatokat, és az egy évnyi felkészülési időt kihasználva idén egy sokkal ütőképesebb géppel állunk rajthoz a június 3-4-i hétvégén rendezett versenyen.
A korábbi években mindig a legtapasztaltabb pilótánk rajtolt, de tavaly én kaptam ezt a megtiszteltetést. Az indítás előtt bemelegítettük a kocsit, ahogy azt illik, majd felgurultunk a rajthoz. Hagyományosan szálka-rajtból indulunk, ami azt jelenti, hogy halszálka formában egy sorból indulnak a kocsik. A pozíciók sorsoltak, azt kapod amit a gép dob, legyen az jó vagy rossz.



Tizenöt perccel a rajt előtt már ott kell lenned a helyeden. Ez a tízen pár perc elég terhes a pilótáknak. Dög meleg van, mindenki feszülten várja a rajtpisztoly eldördülését. Egy kézzel szorítod a kormányt, másik kezed az indítón, közben az izzadság csurog a szemedbe. És akkor bammm! Eldödrül a pisztoly! Taposol mindent és figyelsz, hogy a mellőled rajtolók mit csinálnak. Kiugorj, be ragadj, szűken fordulj ki vagy középre? Hiába is találnád ki előre a stratégiát, ott és akkor olyan káosz van, hogy csak a segged akarod menteni, hogy ne törjenek össze az első percben.

Amikor megindul az az 50+ kocsi és felkavarja a port, hát az nagyon durva! A füleden folyik ki az adrenalin és nem látsz semmit a portól. Szó szerint semmit a motorháztetőn túl. Odáig terjed a látás, de nem állhatsz meg, mert akkor seggbe dörrentenek. Ilyenkor a túlélés a cél. Ahogy egy LeMans-i versenyző monda a 24 órás versenyről:
“A verseny elején csak elveszteni tudod a futamot, megnyerni nem.”

Ezekkel a gondolatokkal róttam az első köröket, és kíméltem a kocsit, mert még nagyon friss volt. Nem ismertük még a gyengéit. Mondjuk az első 12 órában nem is volt komoly gond. Vedelte az olajat meg néha szétnyomta a turbó csövezést, de ez még az apró probléma kategória egy ilyen kőkemény zúzdában.

Azonban később jöttek a gondok: a motortartó csavarok fellazultak, a tartó lemezek görbültek, így a motor kimozdult a helyéről és elkezdte tördelni a féltengelyeket. Így a verseny második fele elég problémás volt. De szereztünk féltengelyt és végül be is futottunk.


A versenyt élveztük és sok tapasztalatot gyűjtöttünk az Audival, hogy hol kell még fejleszteni rajta. Ezekről készültek videók is. A kocsi szép lassan újra felkészült a következő futamra ami Június 3-4! Most Nyirádon rendezik meg a futamot. Itt remélhetőleg jobban bírja majd a kocsi de ez a pálya keményebb, mint Dömsöd. Jobban megterheli a kocsit és a gumikat is. Sokkal kavicsosabb és trükkösebb pálya. Szeretünk itt menni, mert hát mégis csak egy olyan hely, ahol rallycross EB versenyeket is rendeztek. Ez megad egy alap hangulatot a rendezvénynek. Már alig várom hogy ott legyek! Várunk titeket is szeretettel a nézőtérre és a depóba is, keressetek nyugodtan! Kombi Audi A4 72-es rajtszámmal.

Rajt: június 3. szombat 14:00, Befutó: vasárnap 14:00, Nyirád
További információ a versenyről: https://www.24hracing.at/hu/nyirad/
RevUP!
Ricsi, LowCostRacing
Ha kíváncsi vagy, hogyan készítették fel a srácok idénre a versenykombit, az alábbi videókból megtudhatod:
Ha pedig még mindig videóznál, ajánlom figyelmedbe a tavalyi versenyről készült összefoglalót, illetve az onboard felvételt:
Ha pedig tetszik, amit a Srácok csinálnak, ne felejts el feliratkozni a youtube csatornájukra, hogy ne maradj le a friss tartalmakról! Továbbá szavazz rájuk a 24HRacing közönségszavazásán. A 72-es számú Fityo Racing Teamet kell keresned!