A KTM feltámasztja a 790 Adventure-t, a poklot is megjárni képes saját Lázárját a 2023-as modell ciklussal kezdődően. Igazítottak a stíluson, az elektronikán és némileg a blokkba is beletúrtak, hogy eleget tudjanak tenni az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak.
A 2018-ban bemutatott elődmodell 2020-ig volt a kínálatban, amikor is házon belül kannibalizálta azt a 890 Adventure. A terv, hogy a 2023-as évre, mind a két modell elérhető lesz a palettán.

Áprilisra ígérik a visszatérést, amivel saját maguk keltette űrt kívánják betölteni a 390 Adventure és a 890 között, azzal, hogy A2-vel vezethető verziót is terveznek. A gyártást a KTM kínai stratégiai partnere a CF Moto vette a szárnyai alá. Azonban, hogy a kontroll megmaradjon KTM mérnökök fognak a gyár területén járőrözni.
A vezetőség azt nyilatkozta, hogy a globális gyártás bővítés szükségességét mi sem igazolja jobban, mint, hogy a Mattighofenben található főhadiszállás elérte a maximum gyártó kapacitást. A tervezés és fejlesztés marad továbbra is Ausztriában.

A blokk frissítései rögtön a forgó tömegek növelésével kezdődtek. A jelentős 20%-os növekedés a kanyarstabilitást hivatott növelni. Hozzányúltak a folytószelephez, illetve a katalizátor, középdob kipufogó dob hármas is kapott egy ráncfelvarrást az Euro 5 elérése érdekében.
A gyújtás térképet optimalizálták alacsonyabb oktánszámú üzemanyagokra is és a szerviz intervallumot továbbra is 15 000 km-re taksálják. Kisebb változtatásokról volt szó a légszűrőház és a csúszókuplung környékén is.

Az idomzat is frissült. Az első idomok immáron jobban védelmezik az első villát és jobban terelik le a menetszelet a felhasználóról. A villák a megszokott módon házon belülről a WP-tól érkeznek. A 43 milliméteres egységek 200 milliméter rugóutat kínálnak, csak úgy mint a hátsó rugóstag. A fejidom környékét megerősítették a nagyobb GPS modulok biztonságos rögzítéséhez és összefésülték a 20 literes tankkal.

A nagyobb modellekből ismert IMU leszivárgott immár a középkategóriába és itt is támogatja a dőlésszög érzékeny kipörgésgátlót és ABS-t.
Személyes kedvencem a “DEMO” mód. Azaz az első 1500 km-en minden elektronikai segédletet megkapunk amire vágyunk, és kipróbálás után, eldönthetjük melyiket kérjük a csomagban és csak azért kell fizetnünk. A KTM hamar tanult a BMW előfizetéses ülésfűtés problémáiból, így egy sokkal átgondoltabb konstrukciót kínál, amibe talán az EU sem fog tudni belekötni.

A KTM globális off-road marketing menedzsere Giacomo Zappoli azt nyilatkozta, hogy a 790 Adventure-t a középkategória belépő szintű harcmezejére szánják. Itt a közvetlen versenytársai a Honda XL750 Transalp és a Suzuki V-Strom 800DE lesznek, és ugyan árszabásról nem esett szó, de fent említett frissen az EICMA-n bemutatott modellek környékére a 890 alá lőve számíthatunk a számokra a kasszánál.