A 2022-es EICMA-n bemutatott két elektromos Kymco, a SuperNEX és RevoNEX igencsak felkeltette az emberek érdeklődését. Mint a legtöbb motor és autógyártó cég, a Kymco is elkezdett nyitni az elektromos hajtás felé. Ezt mi sem támasztja alá jobban, mint az MCN által készített interjú Allen Koval, a Kymco cég vezérigazgatójával.

A Kymco nem most vágott bele az elektromos motorkerékpárok fejlesztésébe és gyártásába, hanem már több mint 20 éve foglalkoznak a témával. Bár az első elektromos robogójukat, az Ionexet csak 2018 márciusában mutatták be Tokyoban. A tajvani cég vezetője úgy gondolja, hogy mindenképpen az elektromos járművekben rejlik a jövő, melyért a vállalatuk bőséggel tesz is. Fun fact: Az Ionex megjelenésekor egy zseniális ötlettel álltak elő: a kivett, kis méretű akkukat töltőállomásokon lehet cserélni, tehát nem kell várnunk a töltésre, mivel csak kivesszük a lemerültet és behelyezünk egy már feltöltött akkut. Erre azért is van nagy szükség ázsiában – a Kymco fő piacán – és akár bárhol a nagyvárosokban, mivel egy panelből nem feltétlen egyszerű kilógatni a hosszabbítót az éjszakai töltésre.

˝Szeretünk visszatekinteni a technológia történelmébe, evolúciójába és forradalmába. Valójában nem az számít, hogy egy adott technológia mennyire van fölényben a piacon, hanem, hogy a vásárlók mennyire szeretnék megkapni azt a technológiát”
Nyilatkozta Allen Ko, majd azzal folytatta, hogy:
˝Manapság az elektromos járművek szinte mindenkinél képben vannak. Lehet, hogy egyéb technológiák kicsit jobbak, vagy kicsit hatékonyabbak, de nincsenek köztudatban.˝
Továbbá méltatta a konkurencia ötleteit, mint például a Kawasaki hibrid hajtását, illetve a hidrogén hajtás koncepcióját és a Triumph által megálmodott fenntarthatóbb E40-es benzin használatát a Moto2-ben 2024-re.
Ettől függetlenül a vezérigazgató szerint az infrastruktúra hiánya miatt a fentiek nem lesznek népszerűek:
˝Ezen technológiáknak esszenciája az infrastruktúrában rejlik. Szeretnél egy hidrogén hajtású motort, de hol van a töltő állomás? Azt előbb meg kell építeni.˝
˝Ha nincs egy jól megalapozott, felkapott terved, akkor abba senki nem akar befektetni.˝

Fentiekkel némileg ellentmond, hogy az elektromos töltőállomásoknak és az infrastruktúrának is bőven van még hova még fejlődnie.
˝Véleményem szerint amíg átállunk a belső égésű motorokról az elektromos motorokra sok időbe fog telni. Nem is a technikai háttér miatt, nem is a költségek miatt, hanem az infrastruktúra miatt.˝
Végezetül azt mondta:
˝Szerintem egy hosszú távú változás következik, és nincs visszaút. Az elektromos járművek elérnek majd egy pontig – főleg mikor a kormány kitiltja a belső égésű motorokat – amikor teljesen leváltják a hagyományos motorokat. Meg fog történni.˝