Fegyverek, hamburger, chopperek és szabadság: megérkeztünk Amerikába. Abba az Amerikába, ahol nemrég a világ legmenőbb Indian motorkerékpár érkezésének hírét hallatták velünk. Ha nem lenne ismerős a King Of The Baggers versenysorozat, eláruljuk: Harley-Davidson és Indian legnagyobb versenypályás vitézharca napjainkban.
A motorsportok kedvelőit nem feltétlenül hozzák lázba a Baggerek, de most a kivétel erősíti a szabályt. Az Indian motorkerékpár gyártó cég 29 darab King Of The Baggers versenykiadású Challanger RR-rel érkezik. Tyler O’Hara, amerikai motorversenyző tavaly szoros küzdelemben megnyerte a King Of The Baggers sorozatot az Indian nyergében. Ezt ünnepelendő dobják piacra a győztes motor replikáját. Mind a 29 darab versenymotor Tyler O’Hara csapata által lesz összeszerelve, nem akármilyen alkatrészekkel. Na de nézzük mit nyújt a pálya bálna…

Természetesen szinte semmi nem maradhatott a gyári, végképp nem a futómű, ami igazán nem a stabilitásáról híres. Ha megnézünk pár King Of The Baggers versenyt, feltűnően imbolyognak a motorok mind a lassításoknál, mind a kigyorsításoknál. Még annak ellenére is tapasztalható ez, hogy a motorba Öhlins FGR250 fordított teleszkóp került előre, hátulra pedig egy Öhlins TTX rugóstag csillapít. Elöl-hátul 17 inches kovácsolt kerekek találhatóak, Dunlop Sport Max gumikkal. A pályára szükséges a súlycsökkentés, és egyszerre a fékerő növelés is, mivel még könnyítve is egy igen nehéz motorról van szó.
Elöl a 330 milliméteres Alpha Racing tárcsát egy Brembo M4 radiális féknyereg lassítja, míg érdekes módon, hátulra egy Hayes féknyerget álmodtak az Indian mérnökei. A könnyített, aerodinamikusabb idomszettel, elektronika elemek elhagyásával, és az egyéb tuning alkatrészekkel 280 kilogrammot sikerült elérniük, ebbe nem számítva a pilóta hatalmas golyóit, aki ezzel bevállal egy lapolást. Egyébként még így is ~80 kilogrammot sikerült faragniuk az utcai Challangerhez képest.

Motorikus részen is megkaptunk mindenféle amerikai finomságot. Az alap a Challanger RR modell, mind kinézetre, mind motorikusan, viszont közel sem gyárian. S&S 78 milliméteres fojtószelepházon keresztül kapja meg a motor a benzin-levegő keveréket, illetve a vezérműtengely is egy S&S verseny alkatrész. A hengerfej módosítása is szükséges volt, ezt egy egyedi CNC megmunkált darabra cserélték. Az öblös V2-es 112 CID big-bore hengereket kapott, a blokk alját pedig egy S&S páncél védi. Az összképhez hozzáad még a dupla leömlős S&S kipufogó is, mely a dobnál egyesül.


Gyári adat ámbár még nincs a teljesítményről, de az 1800 köbcentis blokk biztosan jóval felülmúlja majd a 122 lóerős, 177 Nm-es gyári paramétereket.
Egy erős köridőhöz viszont még nem elegendőek az utóbbi módosítások. Hátul, egy egyedileg készített lengőkart kapott a változott súlyhoz és nyomatkéhoz igazítva. A motor hasmagasságán is változtatni kellett annak érdekében, hogy igazán dönthető legyen a motor. Áthelyezték a lábtartót, egy magasabb, sportosabb helyzetbe. Az oldaltáskák maradtak, hiszen ezt a versenyszabályzat előírja. Az ülésmagasságon emeltek kicsit, illetve a könnyített idomokat állítható magasságúra tervezték, hogy teljesen a saját motorozási stílusunkra igazíthassuk a mesterművet. A szíjhajtást pedig láncosra cserélték, mint egy igazi sportmotoron. Ja, és akkor még az S&S állítható kormányrúdról szó sem volt…

Ez mind csodás, de sajnos hátra van a feketeleves ennél a motornál is. Nem nehéz kitalálni, hogy a 29 számban legyártott, Tyler O’Hara által is meglovagolt motor ára igencsak borsos…
Nagyjából $93.000-ért (~33,7 millió forint) értékesítik majd az amerikai piacon, de elérhető lesz Japánban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Franciaországban és Németországban is.