A Harley-Davidson idén már sokat letett az asztalra, de még közel sincs itt a vége. A gyártó által gondosan felépített kovalens kötés erősségű fanbase most egy újabb nagyon menő hírnek örülhet.
A cég bejelentette a 130 lóerős, 194 Nm-es, crate engine-jét!
Aki nem tudná mi az a crate engine: a nevét onnan kapta, hogy ezek a motorok gyakorlatilag egy ládában érkeznek, beszerelésre készen. Ez nem egy újkeletű dolog, hiszen Amerikában és Ázsiában (Japánban főképp) már nagy múltja van ennek. A crate engine-t általában a gyártó szereli és értékesíti. Ez sok esetben az adott modellhez gyártott blokk tuningolt verziója.

Még friss a hír, miszerint az Indian is igen vagány módon ünnepli a King of the Baggers-ben elért tavalyi sikereket, és ezt nem hagyja ki a Harley sem. A Screamin’ Eagle névre hallgató blokkot a KOTB inspirálta és igen szép teljesítményt produkál, ráadásul elvileg legalizálható.
Az 1923 köbcentis V2-es blokkból 130 lóerőt és 194 Nm-t sikerült kicsikarni az átalakításokkal. Ami a változás a gyári Milwaukee-Eight 117 motorhoz képest: 68 milliméteres fojtószelepház, CNC mart szívósor és hengerfej, erősített szeleprugók és nagyobb bütykű vezérműtengely. A kompresszióviszonyt is módosították, a 10.7:1-es viszonyhoz erősített, kovácsolt dugattyú is jár. Végül a Screamin’ Eagle Ventilator Extreme Air Cleaner légszűrő (Harley-Davidson saját légszűrője, melynek nagyobb a légáteresztő képessége, illetve a combosabb modelljeikhez ajánlják) is felszerelésre került, viszont ehhez erősen ajánlják a Eagle Street Cannon kipufogódobot.

Még egy érdekesség: a motorblokkal érkezik egy úgynevezet Screamin’ Eagle Pro Street Tuner nevezetű kütyü. Ez gyakorlatilag egy kis ECU, melynek csatlakoztatásával a telefonunkkal, illetve laptopunkkal tudjuk megnézni a motorkerékpár pillanatnyi paramétereit, illetve programozni is tudunk bizonyos funkciókat. A modul élő adatokat is gyűjt, és ez alapján szabja személyre a vezetési stílushoz illően a motort.

Fincsi, mi? Már csak két dolgod van hátra, hogy beszereld a plug&play (dugd be és játssz, fura ezt magyarra fordítani) blokkot. Ha 2021-es, vagy újabb H-D touring kollekcióból birtokolsz egy motort, ~3.600.000 Forintot kell kifizetned, és tiéd is a pofás crate engine.