Az Enevate akkumulátor fejlesztő vállalat segítségével a Lightning Motorcycles új modellje végre egy kompromisszum mentes elektromos motor lehet. A Strike Carbon idomos sportmotor 240 kilométeres óránkénti csúcssebessége ugyan messze elmarad a benzines predátoroktól, de aki nem a számokkal villogna csak motorozna, annak több, mint elég. A lényeg pedig, hogy az új generációs lítium-ion celláknak hála a töltési idő végre tényleg összehasonlítható egy tankolással.

A kaliforniai cég XFC-Energy Technology nevű fejlesztése magas energiasűrűségű akkumulátort takar melyet rendkívül gyorsan lehet tölteni. A Lighting motorjába egy huszonnégy kilowattórás egység kerül. Így a 118 lóerős gép tíz perc alatt annyi áramot tud felvenni, amely akár kétszáz kilométernyi gurulást tesz lehetővé.

A versenytársak ilyen hatótávnyi energiát jellemzően egy és négy óra között tudnak magukba szippantani. A gyártó továbbá azt állítja, hogy az új típusú cellák biztonságosabbak és jobban teljesítenek szélsőséges hőmérsékletek esetében is. A titok nagyrészt abban rejlik, hogy a cellák anódja általában grafit, az Enevate viszont szilikont használ mely ugyanazt a teljesítményt töredéknyi helyen tudja átvinni.



Így az akkumulátorok 850 wattórát tudnak tárolni literenként és 340-et kilogrammonként. Összehasonlításképp a CATL vállalat – mely az egyik legnagyobb cella beszállító – új egységei csupán 265 wattóra tárolására képesek kilogrammonként.