A KTM híres motorja, az LC8c mely több motorban is duruzsolt már, ismét egy frissítésen esik át.
Az utóbbi időkben egyre több kínai motor beszállítót bíznak meg a nevesebb motorkerékpár gyártó cégek, hogy az újabb, környezetkímélőbb modellekbe már egy teljesen új, vagy átdolgozott blokkot tegyenek, ezzel időt és pénzt spórolva. Ezúttal a KTM által megalkotott LC8c blokk kapja meg a kínai újratervezést.
A híres LC8c blokk, melynek jelentése egyébként Liquid-Cooled 8-valve compact (folyadékhűtéses 8 szelepes kompakt), eredetileg egy 799 köbcentis sorkettes blokk. Ez volt a 790, ami már egy frissítésen átesett. Első fejlesztésként egy nagyobb furatot kapott, így lett a 890-es modelljük (899cm3), a 88 milliméteres furat 90,7-es átmérőre bővült. A mostani verzióhoz viszont már nem volt több helyük a furkálásra, ezért több öntvényt is újra kellett gondolniuk a mérnököknek.

A képeken látható, hogy a blokk, a henger, a hengerfej, és még számos alkatrész változáson esett át. Az olajkémlelő ablakot áthelyezték, más a dizájnja a kuplung deklinek és a henger öntvény kialakítása is változott. Továbbá a váltó és hengerfej sem úszta meg átalakítás nélkül. Az így kapott motor valószínűleg elég húsos lesz még egy jövőbeli átalakításra, bár a henger vastagságáról nem tudni pontos adatokat.

Az, hogy a jelenleg még csak kém fotókon látható 990cm3-is blokk térfogatát a hengerfurat átmérő vagy a löket növelésével oldották meg még kérdéses. A képeken mintha az új verzió egy kissé a régi blokk fölé tornyosulna, ez arra enged következtetni, hogy a löketen valószínűleg módosítottak. Ami viszont biztos, hogy az újabb 990-es blokkot Kínában a CFMoto-KTM közös vállalata fogja gyártani. Az is könnyen elképzelhető, hogy éveken belül a CFMoto motorkerékpárjaiban is ezekre a KTM blokkokra bukkanunk.

Fontos azt is észrevenni, hogy a motor bekötési/felfüggesztési pontjai ugyan ott maradtak, ezért az új modellekben, ha a váz nem változik, kompatibilis lesz a kettő. Tehát például az új Duke 990 és RC 990, amelyeket eddig csak kém fotókon láthattunk, várhatóan az eddigi vázzal érkeznek, csak egy újabb motorral.
Miközben próbálták a hengertérfogatot növelni, vele párhuzamosan még kompaktabbra tervezték a blokkot, ezzel több helyet hagyva a többi alkatrésznek. Egyrészt változtattak az olajteknő méretén és pozícióján, ezzel nagyobb szabadságot adva a katalizátornak. A váltó kialakításon is módosítottak, ezzel kicsit több helyet hagyva egy esetleges új váznak, vagy hátsó lengővilla bekötési ponthoz.
Míg az előző, pontosabban mostani blokk 119 lóerőt tudott előállítani (kivétel az RC 8C, mely ugyan ebből a motorból 133 lóerőt tornászott elő), a következő verziótól elvárható a 130+ lóerő, mindenféle tuning nélkül.

A közelgő modellekről, az RC990-ről és a 990 Duke-ról már kém fotókat láthattunk, amelyekben az új RC8c blokk volt szerelve, de egyéb érdekességeket is fel lehet fedezni a szemfüleseknek. A kompaktabb kipufogó, a nagyobb olajhűtő és kissé átvariált váltó ígéretesnek tűnik a teljesítmény növekedés szempontjából.
A KTM 790-es blokkjának az ezres kategóriáig eljutását már ünnepelhetjük, viszont a Duke 990-re még valószínűleg várni kell, bár 2023-ban már esélyes a megjelenése. Az RC 990 debütálása még távolabbi jövő, bár már ezt a modellt is lencsevégre kapták, de a bevezetésről még nincs szó.