Ezt nem láttuk jönni: új Trike-ot mutatott be a Harley

Jochen Zeitz, a Harley-Davidson vezérigazgatója nosztalgikus beszéde után, melyben felelevenítette a Harley-Davidson színes és büszke múltját, kezdődhetett a 120. évfordulós kiadású motorok bemutatása.

Amikor a szülinapos lep meg: 120 éves a Harley-Davidson – Klikk a képre a kapcsolódó cikkhez

A nagyon ízléses és hangulatos rövid átvezető videó után pár új Harley-Davidsonos ruhadarabot mutattak be, persze mi nem ezért jöttünk. Reménykedtünk, hogy ennél azért többet tervez a Harley, a jól beharangozott évfordulóra, szerencsére így lett. Következhetett a nagyágyú, ami talán mindenkit meglepett:

HARLEY DAVIDSON FREEWHEELER és a ROAD GLIDE 3

Bridget Fillner, a H-D portfólió menedzsere arra fűzte fel a bemutatót, hogy a márka már régóta része a háromkerekűek világának, ezzel mára már megkerülhetetlen szereplői ennek a kategóriának. A Freewheelert már gyártják pár éve, viszont most hoztak pár újdonságot a 2023-as modell évre. Elmondták, hogy az évfordulóra a Freewheelert felfrissítették pár kiegészítővel, mint például a fekete pedál, lábtartó, felni, kipufogó.

Freewheeler a fekete kiegészítőkkel szerelve

A Hotrod stílus szerelmeseinek a háromkerekű H-D pár nagyon előnyös funkcióval érkezik. A motor kapott elektromos hátramenet funkciót, egy hatalmas utasülést, hátulra pedig egy nagyméretű csomagtartót. Továbbá a mára már kihagyhatatlan vezetés támogatási rendszereket is megkapta. Erőforrásnak már az eddig is ismert, Milwaukee-Eight 114 V-Twin hajtást illetve hajtásláncot kapta. A blokk 1868 cm3 -is kéthengeres, 87 lóerős. A Freewheelert felszerelték kanyarodást könnyítő elektronikus integrált fékrendszerrel (C-ELB), kanyarodást könnyítő blokkolásgátló fékrendszerrel (C-ABS), a kanyarodást könnyítő kipörgésgátló rendszerrel (C-TCS) és a nyomatékoptimalizált kipörgésgátló rendszerrel (DSCS) is.

Na de térjünk át a mégnagyobb dobásra, ami nem más, mint a ROAD GLIDE 3. A Road Glide 3 gyakorlatilag a Road Glide három kerekűsített változata. Bridget Fillner elmondása szerint a Road Glide feelinget szerették volna átvinni egy háromkerekű modellbe, ezért született meg a Road Glide 3 a neves eseményre. A Road Glideot sokan szeretik a nagyon egyedi idomok miatt, az igazi amerikai történelmi feeling miatt, a kényelmes testtartás és a hangélmény (mind a V2 hangzása és mind a beépített hangszórók hangzása) okán.

A szembetűnő szélesebb hátsó tengely és a cápa formájú fejidom.

A technikai specifikációk hasonlítanak a Freewheelerhez, mivel ugyan azt a 102 milliméteres furatú, 114,3 milliméter löketű, 10.5:1 kompresszióarányú, közvetlen befecskendezéses Milwaukee-Eight 114 motort kapta meg, kissé több polírozott felülettel. Ugyan úgy megkapta a vezetést segítő funkciókat, de a komfort terén sem voltak szűk markúak. A motor elejét egy cápa formájú, légcsatornában teszelt fejidom ékesíti, ezzel teljesen ledobva a szelet a pilótáról. A szélcsendben pedig kiválóan hallható a kétoldali Boom! Box GTS által generált basszus.

A világításért két darab LED lámpa felel. (Dual Daymaker LED headlamps)

Az okostelefon csatlakoztatás már nem is kérdéses, ez egy 6.5 hüvelykes TFT monitoron keresztül történik. Egyébként a rendszer hangvezérlésre is képes, ez viszont mobiltelefon függő funkció.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük