A tavalyi Milánóban megrendezett EICMA-n bemutatott Suzuki V-Strom 800 DE biztosan sokaknak a fantáziáját izgatja, nem véletlenül. A Suzuki túraendúrója igen nagy népszerűséggel és eladott darabszámmal dicsekedhet, nem csak hazánkban, de a külföldön is. Ennek az oka talán nem is olyan meglepő, két nagyon fontos szempontot elégített ki a Suzuki: olcsó és megbízható.

Az új 800-as modell csak nevében “V”, hiszen a GSX-8S-ben is megtalálható új sorkettes blokk fogja hajtani, szakítva a hagyományokkal. A tavaly bemutatott kategóriatársak árait többnyire már tudtuk, sikerült bőven az új KTM 890 Adventure és a Ducati Desert alá lőni az árat, és még az Aprilia Tuareg alá is éppen becsúszott. A Hondának azonban még ez alá is sikerült belőni az új Transalpot 750-es blokkal.

De jöjjön a lényeg! 4 699 000 forintos cédulát aggattak a motorra a suzuki.hu-n. Ez az alapmodell ára, amely a választható szürke, lila-sárga és fekete-lila színösszeállítástól független lesz, tehát a színek között nem lesz árbeli különbség. Ezért az árért viszont egy egész jól felszerelt túraendúrot kapunk. Egy terepre bőven alkalmas, elöl 21, hátul pedig 17 collos kerékkel szerelt, 84 lóerős és 776 köbcentis sorkettes motor várja, hogy az állítható Showa fordított telóval kalandozzunk a járt és járatlan utakon. Ebbe még a ”Gravel” – azaz ”sóder” mód is segítségünkre van, amivel több fokozatban is programozhatjuk a Traction Control rásegítést, a tereptől függően.


