A Honda a tavalyi EICMA-n két, világszerte jól ismert felfrissített, vagy inkább újra álmodott modelljét mutatta be. A Transalpot, amit gyakorlatilag a sírból hoztak vissza, illetve a Hornet család új tagját. Míg a Tansalpot 2012-ig, a Hornetet egy leheletnyivel tovább, 2013-ig gyártották. A két modell sokak számára kedvenc, így lehetetlen volt, hogy ne övezze hatalmas siker a visszatérésüket.


A Red Dot Design Awards, egy nemzetközileg elismert verseny, melyen a gyártók megmutathatják, hogy miért őket illeti a legjobb dizájnért járó díj. Itt nem csak a jármű esztétikájáért, hanem a funkcionalitásért, esetlegesen a szerkezet megoldásaiért és innovativitásáért jár az elismerés.


Ebből a díjból a Hondának a motor kategóriából két kupát is sikerült hazavinni, és mostmár talán ti is rájöttetek melyik két modell miatt. Igen, az egyik a Honda XL750 Transalp (túra), testvére pedig a CB750 Hornet (naked). Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ezek a modellek már csak a nevükben hordozzák a családfa tulajdonságait, hiszen mindketten egy sorkettes, 755 cm3-is blokkal érkeztek. A túra Transalpban ugyanis V2, míg a Hornetben sornégyes szív dobogott, viszont az új euró szabványoknak már nehezebben és költségesebben felelnének meg ezek a kivitelű motorok.


Toshinobu Minami, a Honda R&D Co., Ltd. tervezőközpontjának ügyvezető igazgatója viszont büszkén beszélt a márkáról. Ez nem is csoda, hiszen idén sorban negyedjére visznek el Red Dot díjat motorkerékpár kategóriában.

“Idén a Honda a 75. évfordulóját ünnepli, és a terméktervezés kategóriában az idei évvel, a negyedik egymást követő évben több Red Dot Díjat nyertünk el autó- és motorkerékpár-kínálatunkból. Ez fantasztikus visszaigazolás a fejlesztési folyamatainkra. Azt valljuk, hogy a dizájn és a használhatóság emberközpontú megközelítése a legjobb, és nagyszerű érzés látni, hogy ez a fókusz továbbra is tükröződik a Honda folyamatos elismerésében a Red Dot Design Díjakon.”
Toshinobu Minami, a Honda R&D Co., Ltd. tervezőközpontjának ügyvezető igazgatója