2021 októberében derült ki, hogy a Ducati 2023-tól a MotoE egyedüli és kizárólagos motor beszállítója. Ezzel a szintén olasz Energicát váltják. ’21 decemberében már láthattuk a prototípust, ugyanis ekkor támadta meg a misanói versenypályát először Michele Pirro, a Ducati gyári pilótája a V21L-el.
Most pedig nagy lépést tettek az idei szezon beindításához: képeken látható, hogy a gyártásból kikerült példányokat már készíti fel a Ducati Corse csapata. Összesen nem kevesebb, mint 23 motor fog készülni, melyből 5 darab a Ducatinál marad, a többit pedig a versenypályán láthatjuk majd.

Alább pedig a technikai adatok
Leginkább a Moto 2-höz fog hasonlítani paraméterekben a maga 110 kilowattjával, vagyis 147,5 lóerejével. Elektromos lévén a nyomaték lehengerlő: 140 Nm-t ígér hivatalosan a Ducati. Az elektromotor tizennyolcezres percenkénti fordulatszámra lesz limitálva, ezzel majd 275 km/h-s csúcssebességet lehet elérni. A 18 kWh kapacitású akku 110 kilogrammot nyom, melyet az elvileg 99%-os hatásfokú inverteren keresztül 45 perc alatt lehet feltölteni 80%-ra. Az akku 20kW-al tölthető, a töltőt pedig a motor hátuljába lehet csatlakoztatni. Az erőforrásnak hűtőrendszert is kellett tervezni, mivel bőven termel hőt.
A motor folyadékhűtéses és egy kétutas hűtőrendszerrel látták el a hűtendő részeket az inverterben és az elektromotorban. Összességében egy relatív nehéz motorról van szó a maga 225 kilogrammjával, viszont ez már a versenykész tömeg. Ahol csak tudtak, próbáltak lefaragni a tömegből: a legtöbb elem, mint például az idomok és az invertert takaró elem (mely egyébként teherviselő elem is), karbonból készültek. A váz azonban alumíniumból készült.

A jelentős tömeg megállítására ismét a Brembora bízták. Elöl 338,5 milliméteres dupla féktárcsa funkcionál, melyet két GP4RR M4 32/36 féknyereg és egy PR19/18 radiális főfékhengerrel vezérlünk. Hátulra 220 milliméteres féktárcsa, egy P34-es féknyereg és PS13-as főfékhenger került. A lengéscsillapításról az Öhlins gondoskodik, elöl egy fordított NPX 25/30 villa található állítható kormánystabilizátorral. Hátul pedig egy Öhlins TTX36 csillapít.
A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali bizakodva mondta: “A Ducati MotoE gyártásának kezdete történelmi pillanat a cégünk számára, hiszen a projekt keretében alaposan tanulmányozzuk a motorozás jövőjét”.
