A motor eladási statisztikákban az utóbbi években egyre kisebb szelet jut a sportmotoroknak. A hatszázas és hétötvenes szegmensben hol eltűnnek, hol újra feltűnnek a nagy múltú sportmodellek. Az ezresek viszont eddig nem nagyon akartak kihalni, de a szigordó kibocsájtási normák miatt az ő napjaik is meg vannak számlálva. Nem rég a Suzuki már be is bejelentette, hogy nem fejleszti tovább a GSX-R1000 modellt, és ezzel párhuzamosan a Moto GP-t is elhagyták.
Nehéz belegondolni, hogy egy nap, már valószínűleg nem is olyan sokára el kell engedni ezeket a nagy teljesítményű, tüzes sportmotorokat. Helyükre pedig a jelenlegi statisztika szerint a túra, sporttúra, naked motorok fognak kerülni hiszen erre van igény. Szerencsére még mielőtt teljesen elhatárolódna a modern világ a sportmotoroktól, a japán Webike weboldal szerint a Honda még készül valamire. Valami nagyra és erősre.
Az új modell várhatóan 2023-ban lesz bemutatva az októberi Tokyo Motor Show-n (régi nevén Japan Mobility Show) vagy a novemberi EICMA-n.

A legendás CBR széria legfrissebb modellje a 2020-as CBR1000R-RR, mely közel sem elhanyagolható 215 lóerőt produkált, ezzel talán kimaxolva amit a kibocsájtási normák engednek.
Nyilván vannak kivételek, de mára már jellemző, hogy a kicsit szelídebb irányba húz a motorgyártó ipar, a felhasználóbarátabb, kisebb fogyasztás felé billen a mérleg. Jövőre viszont még reménykedhetünk egy igazi telivér superbikeban.

Valószínűleg a mérnökök még megpróbálják az utolsó lóerőket is kicsikarni majd a 2023-as modellből még mielőtt a következő euro norma teljesen ellehetleníti a szegmenst.
A Honda mindig is a versenypálya csúcspredátorai közé tartozott, mind a MotoGP-ben, mind az Superbike világbajnokságon. Habár az utóbbi 2 évben nem sikerült hatalmas gyorsasági verseny sikert aratni a Hondának a következő – és lehet, hogy utolsó – széria felhasználóit ez nem fogja megállítani attól, hogy a pályán élvezzék az újabb csúcsmodell brutális erejét.