Így készült a verseny-kombi

Korábban már írtunk a LowCostRacing A4 kombi versenyautójáról. A srácok nem vicceltek az építéssel, mindent megtettek, hogy igazán versenyképes legyen a mindentvivő családi verda a huszonnégyórás megmérettetésre.

“Aki benzingőz szagát szereti, valószínűleg megnéz egy-két versenyt a tévében, vagy ha teheti kilátogat, hogy érezze szagokat és hallgassa a kipufogók hangját. Tudom javasolni a szlalom versenyeket is, mert igaz, hogy a legtöbb pilóta amatőr, de vannak nagyon érdekes gépek is. Még az is előfordulhat, hogy valaki azzal a típussal versenyzik, ami neked van. Ki ne lenne kíváncsi mit is tudhat a kocsija? Itt teljesen széria autókkal is lehet indulni és megmérettetni magad és a technikát.

Mikor már lassan egy éve nem tudtam kiengedni a gőzt egy pályán, már nagyon kívántam egy kis trepnizést. Közúton száguldozni nem szeretek, mert mindig ott a veszély ami a kanyar túloldalán leselkedik, de egy pályán aztán önfeledten nyomhatod neki, mert ott nem kell tartani attól, hogy valakiben kárt okozol. Persze itt is lehet, de nagyságrendileg kevesebb eséllyel.

Ezért is neveztem egy közelben megrendezett szlalom versenyre, ahol foroghat tiltáson a motor. A tempó nem nagy, de a kormányt kell tekerni, mint a marha, hogy kikerüld bójákat. Nem gondoltam hogy ennyire melós még szervos kocsival is. Az egyik mért köröm váratlanul jó eredménnyel zárult, ezért megvártam az eredmény hirdetést, és addig haverkodtam a többi versenyzővel. Kiderült, hogy pályát tévesztettem (nem kicsit, körülbelül a pálya negyedét nem csináltam meg), azért a jó idő eredmény. De sebaj, a kocsi kibírta, hogy többször hétezer fölé forgott. Ezzel az adrenalin dózissal amit a verseny adott, kibírtam a következő 24H futamig.

A csapat fejében már motoszkált egy ideje a gondolat, hogy kellene egy saját építésű versenyautó, mert a Fiestának azért vannak hiányosságai. Itt nem az erőre gondolok, mert az volt elég. Az 1,8-as 105 lovas benzinmotor abba a kis kasztniba bőven elég volt. Az élet meg is erősítette azt a gondolatunkat, hogy kell egy másik gép, ugyanis a pálya teljesen kinyírta a kis Fityót. Mivel korában a csapat másik fele pátyolgatta a kocsit, így Gáborral együtt úgy éreztük, hogy nekünk kell ezt most megépíteni. Tartozunk a csapatnak és éreztük magunkban az elszántságot és bátorságot, hogy mi meg tudjuk csinálni. Szerencsére a csapat is megszavazta a bizalmat nekünk. Ez az! Végre építhetek egy versenyautót!

Már egy ideje ott bujkált ez bennem. Nagyon kíváncsi voltam, hogy mit tudok kihozni magamból és hogy ketten mire is vagyunk képesek. Gábor erősségé a internet túrása infóért, az enyém pedig a flexelés, faragás és kreatív megoldások megvalósítása. Ez a kombó jó kezdésnek tűnik ahhoz, hogy valami igazán jót alkossunk! Meg ott volt a csapat bizalma és támogatása is, ami extra teher és motiváció volt az építés során. A fő célom az volt, hogy ne mondhassa senki, hogy ez így szar lett. Persze azt elfogadom, ha azt mondják hogy, lehetett volna jobb is, mert első építés biztos nem lesz tökéletes.

Nyilván, mint minden igazi versenycsapat esetében, a pénztárca is erősen bekorlátoz – csak nálunk más szinten. Voltak fix pontok ahol nem sok helyet kapott a spórolás, de volt ami nem fért bele sajnos a költségvetésbe. De sebaj, kreativitással és kitartással mindenre megoldást találunk. Mikor már megvolt a kocsi, elkezdtünk ötletleni mit hogy is csináljunk. Itt már nem működik a tipikus bakácsolás, hogy sejtem mit akarok, aztán majd sikerül ahogy sikerül. A csapattal megegyeztünk, hogy a biztonság az első. A versenyautóban a legfontosabb biztonsági elem az a bukó ketrec. Ezt a mi szintünkön nagyon komolyan vettük.

Sajnos a homológ bukócső megvásárlás nem fért bele a kertbe, de mivel elérhető az FIA szabályzata, ezért ez alapján álltunk neki a saját bukócsövünk megtervezéseshez és megépítéséhez. Az előírásoknak megfelelő csövet vettük, ami varratmentes, megfelelő átmérőjű és fal vastagságú. Ezt szerencsére a munkahelyemen segítettek beszerezni. Amikor már ott feküdt a garázs padlóján a 42 méter cső, akkor már biztos voltam abban, hogy ezt jóra kell csinálni.

Ebben a 42 méterben volt ráhagyás, mert biztosak voltunk benne, hogy nem fog minden hajlítás vagy áthattatásnak a kivágása sikerülni elsőre. Ha újra kell rendelni, akkor újra ki kell fizetni a szállítást amit nem szerettünk volna. Gábor utánajárásának hála a csövek hajlítása elég jól sikerült. Ezt a videokban is láthatjátok. A cső megépítésé volt a legnagyobb falat nekünk az építés során.

Ezenkívül még dolgoztunk a kasztni merevségen is és az elektromos rendszer egyszerűsítésen. Továbbá a futómű felújításán és átalakításán. A komplett turbó csövezést is átalakítottuk. Ezekbe a munkákba kaphatsz egy kis betekintést a videoinkból. Remélem kis segítséget is nyújt, ha épp saját építésen gondolkozol vagy épp folyamatban van. Akárhogy is legyen sok sikert és kitartást kívánok neked! RevUP!”

Ricsi, LowCostRacing

A tavalyi Audi építésről készült összes videót megtalálod az alábbi lejátszási listában:

Ha tetszik a LowCostRacing munkája, ne felejts el feliratkozni a Youtube csatornájukra a friss videókért!