Miután a KTM felvásárolta a Husqvarnát, a márka már nem csak a terepmotorjaival lett híres. A Vitpilen és Svartpilen széria egy teljesen új vásárló réteget nyitott meg a Husky számára. És bár a műszaki alapok megegyeznek a Duke-okkal, külsőleg mégis annyira más motorokról van szó, hogy talán a korábbi KTM vásárlók sem ülnek át tömegével a modern café racerekre.

Logikus, hogy ha már a 390-es, és a 690-es Duke testvéreit piacra dobták Vitpilenként, akkor a 890-essel is érdemes megpróbálkozni. A Vitpilen 701-es nem volt hosszú életű, 2018-as bevezetése után már ki is vezették. Nemrégiben azonban egy KTM 890 Duke blokkal kapta le egy fotós.

A fotókon elég tisztán látható, hogy mik is változtak. A váz, illetve a motor, gyakorlatilag egy az egyben az új Duke 890-ből lett átemelve. Pontosabban a Husqvarna Vitpilen tankja, ülése és kerekei lettek áttéve a Duka-ra. Mind a kipufogó elvezetés, mind a hátsó lengőkar arra enged következtetni, hogy ez egy nagyjából 70-30% Duke-Vitpliten keverék, a Duke javára.
A szemfülesebbnek feltűnhet a kijelző változása is, a hagyományos és igencsak egyszerű kör alakú kijelző helyett, a KTM TFT kijelzőjét kapta meg. Természetesen még nem a teljes végeredményt láthatjuk a képeken, erről árulkodik a fényezés és egyéb extrák hiánya, de egy minimális képzelőerővel már a szemünk előtt is van a legújabb Husky.

Műszaki adatokról még nincs konkrét hír, hiszen még az új modell közeledése sincs bejelentve hivatalosan, viszont egy erős saccot lehet mondani. A Husqvarna Norden 901-ben is megtalálható Duke 899cm3-is, sorkettes motorja, mely 114 lóerőt produkál. Ezen még a gyártó persze változtathat minimálisan, úgy ahogy akár a váltó áttételen, illetve a lánckerék pár áttételen is.
A nyomatékos, igencsak kanyarvadász felépítésű motort viszont még lehet fokozni. A Duke-ban is megtalálható első, manuálisan állítható WP teleszkóp, az alacsonyabban lévő, naked kormányrúd és a Michelin Power 5 gumik is arra buzdítanak, hogy végigfűzzük a kanyargós utakat. A fékezésért pedig elöl dupla, 300mm-es féktárcsa, radiálisan felfogatott 4 dugattyús féktárcsa és a kanyar ABS felel.

Forrás: https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/husqvarna-vitpilen-901/