1923-t írunk amikor Max Friz német mérnök megalkotja az első BMW motorkerékpárt: az R32-t. Az első világháború után a versailles-i békeszerződés miatt Németországnak muszáj volt B-tervhez folyamodni, mivel a békeszerződés tiltotta, hogy bármilyen légi járművet gyártsanak. Megoldásképpen át kellett térniük a gyárban használatos motorok tervezésére és gyártására. Az R32-es ben használt M2B33-as is egy ilyen motor volt. Egy egyszerű, kéthengeres, 494 köbcentis négyütemű boxermotortól, egy kardánhajtástól és egy fekete váztól indult az egész, majdnem 100 évvel ezelőtt.

Most, hogy közeledik a BMW a kerek évfordulóhoz, két nagyon elegáns modelljének a felfrissített verziójával emlékezik meg a kezdetekről. Az R nineT és az R18 tért vissza egy kis kozmetikai beavatkozással.
Mindkét modell limitált darabszámban lesz elérhető: 1923 készül belőlük. Dr. Alexander Wehr, a BMW sales menedzsere még ’22 májusában azt mondta: „Egész évben sok eseményre számíthatunk majd. Természetesen lesznek majd új motorok, és talán még olyan is lesz, amely érinti a század évfordulós eseményt, de egyelőre erről többet nem mondhatok.” Most viszont szerencsére már több részletet tudhatunk, mivel a BMW elárulta mivel készültek.
A fő csapás a krómozott, kézzel csiszolt elemek, egyedi fényezés és az egyéb kiegészítők irányába mutat. Az R18-as, 1802 köbcentis cruiseren a brutális motor méreten kívül számos vonásában eleveníti fel az igazi oldtimer motorok kinézetét. Többek között a krómozott tüzelőanyag tartállyal, körülötte a dupla fehér csíkkal és a krómozott szelepfedéllel idézik meg a klasszikus BMW feelinget. A motor hangját se bízták a véletlenre: nem kisebb név, mint Akrapociv oldotta meg a szép dörmögést. Üdítő részlet a kipufogó végben megjelenő BMW jel.




Az egyedi megjelenést tovább fokozza a gyémánt alakban varrt vörösbor színű bőrülés. Az üzemanyag tankon található ˝100 years˝ embléma biztosít arról, hogy ez nem csak egy szalagról legurult BMW.
A 9,5 millió forintos ár eléggé meredeknek hangzik, viszont ezért cserébe egy ízig vérig oldtimer megjelenésű, prémium anyagokból összerakott, egyedi motort kapunk.
Az R nineT esetében is hasonló a recept a bátyjáéval. A króm és szálcsiszolt elemek több helyen is visszaköszönnek, ugyan úgy, mint a vékony dupla csík a sárvédőn és a tankon.

Technikai újítást nem kapunk az eddigi modellhez képest. Maradt az előző modell 109 lovas motorja, váza és csillapító elemei. Ha ez nem lenne még elég páratlan az utakon, az Option 719-en (ez a BMW saját extra tartozék csomagja) belül bármelyik kiegészítővel rendelhetjük. A markolatfűtést, tempomatot és az egyéb elektronika kiegészítőket a 8,5 millió forintos ár már szerencsére magában foglalja. Pontos megjelenési időt még nem tudunk, viszont mindkét modell 2023 első negyedévében várható.

Meglehetősen kiábrándító, ha egy német motorkerékpár gyár, az ikonikus BMW a 100. évfordulóra kiállított “ünnepi” csúcs modellre angol nyelvű táblát biggyesztget. “Fel a fejjel fiam! Húzd ki magad és néz bátran szemembe!”