A ZX-4R megjelenésének a híre nem egészen új, hiszen már 2019 novemberében kezdtek pletykálni róla. Technikai információkat akkor még nem tudtunk, azon kívül, hogy négyszázas, sornégyes blokkal érkezik. Most viszont végre kiderültek a fontosabb tudnivalók is.

Greta Thunberg valószínűleg sír, viszont mi annál jobban örülünk a vérbeli sportmotoroknak. És ez végre tényleg egy sportmotor. Az euro normák által szabályozott “gyenge” sportmotoroknak igen széles gyűlölő tábora kerekedett az elmúlt években. Erre jön a Kawasaki, bedob egy 76 lóerős, 400cm3-is sportmotort, és ne legyünk lázban? Na még mit nem!
Várhatóan még idén, az év második felében fog megérkezni az európai piacra a ZX-4R. Ha még így se keltették volna fel az érdeklődésedet, itt van még pár kulcsszó: dupla tárcsafék elöl, Showa fordított teleszkóp, Showa hátsó lengéscsillapító. Elektronikából is hozza az elvártakat, de mégse extrázza túl a kínálatot. LED-es világítás a motoron, 4,3 inches LCD kijelző, okostelefon párosítási lehetőség. Persze a kipörgésgátló és az ABS alap, viszont ezen felül kapunk egy négy fokozatban állítható vezetési mód választót is.

Három fajta verzióban fog érkezni egyébként az alapból is nagyon dögös Kawa: lesz egy sztenderd alapmodell, egy SE, és egy RR modell. Melyik mit nyújt? Az SE az alapmodellen felül egy Kawasaki Racing Team fényezéssel, fel-le gyorsváltóval, sötétített plexivel, bukógombával és USB töltő porttal érkezik. Ha a fullos, vagyis az RR modell mellett döntünk, tovább bővül a lista. Itt már a Showa-lite rugóstag kerül beszerelésre, egy RR fényezés is garantált, és megtalálható benne minden ami az SE-ben is.
A türelmetleneket megértjük, de várhatóan 2023 őszén már Európában is saját szemmel csodálhatjuk a ZX-4R-t.