Mit várhatunk a 2024-es MotoGP szezontól?

November 28-án zajlott MotoGP utószezoni tesztje Valenciában, ahol Marc Marquez, Luca Marini, Alex Rins, Johann Zarco, Franco Morbidelli, Fabio di Giannantonio és az újonc Pedro Acosta az új csapataik motorját próbálhatták ki.

A tesztet megelőző hétvége a ’23-as szezon utolsó, és egyik legizgalmasabb nagydíjhétvégéjét adta nekünk. A vasárnapi futamig kérdéses volt a világbajnok személye. Itt Martin második hibája, és ebből adódó kiesése után egyértelművé vált, hogy Bagnaia megvédi a címét. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ha Martin tökéletes futamot fut vasárnap, akkor is kevés esélye lett volna világbajnokká válni, ugyanis az olasz címvédő az első helyen ért célba.

A hétvége másik nagy kérdése Fabio di Giannantonio jövő évi sorsa volt. A katari futamgyőztest Marc Marquez túrta ki a Gresinitől, de miután a Hondához Luca Marini ugrott be a VR 46 csapattól, így di Giannantonio végül megkapta az ő helyét. Így a MotoGP mezőnyben, ráadásul Ducatin maradhat 2024-re.

Mit vetít előre a valenciai teszt?

Marc Marquez mosolyogva zárta az első szakaszt a Gresinivel, ahol a hatodik leggyorsabb volt, majd a harmadik futama végére a második helyre ugrott összetettben. Marquez emelkedése akkor vált teljessé, amikor helyi idő szerint 15:20-kor először került a MotoGP időmérő lapjainak élére Ducati pilótaként.

A nyolcszoros világbajnok tovább javult, de az Apriliás Maverick Vinales – aki a nagydíjon pole pozíciót szerzett – visszavágott, és az utolsó órára a leggyorsabb lett az RS-GP-vel. A VR46-os Marco Bezzecchi Vinales és Marquez közé férkőzött, amikor az utolsó óra elkezdődött.

Brad Binder a KTM-mel az utolsó tíz percben a második helyre tört előre (+0,028 mp) és Vinalesszal versengett az első helyért, amikor a hűvös és szeles körülmények miatt bukott az 5-ös kanyarban.

Egy régi csapat megy, egy új érkezik

Az RNF Aprilia csapatot ugyan 2024-re kizárta a Dorna a MotoGP mezőnyből, de Raul Fernandez biztató ötödik helyen végzett a 2023-as motorral, Alex Marquez és Fabio di Giannantonio (VR46) előtt. Az Aprilia új szatellit csapata a Trackhouse Racing lehet, mely jelenleg egy NASCAR versenycsapat.

Joan Mir a 2024-es Honda prototípussal a top tízben szerepelt, míg az új LCR pilóta, Johann Zarco délután elesett, 17. helyen végzett, de csak +1,030 másodperccel Vinales mögött. A Pramac Ducati második helyezettje, Jorge Martin korán elesett, vezette az időmérőt, majd ismét elesett, így a 15. helyen végzett. Valószínűleg a világbajnoki címért zajló csata az utolsó energiáit is felemésztette, ezért nem tudott kellően koncentrálni pár nappal később.

A Yamaha új motort, vázat és aerodinamikát (beleértve egy négyzet alakú hátsó “pizzásdoboz tartó” szárnyat) próbált ki Fabio Quartararoval (12.) és az új csapattársával, Alex Rinssel (19.).

A KTM feltűnő fekete-fehér zebra-stílusú festéssel próbálta elrejteni az új burkolat részleteit. A szemmel láthatóan izgatott újonc Acosta 18. helyen (+1,223 mp) végzett, és úgy tűnt, élvezi a debütálását, néhányszor csúszásnyomokat hagyva az RC16-on, és még egy késői bukás ellenére is mosolygott.

Aleix Espargaro bal lábának sérülése romlott, ezért felfüggesztette a tesztelést és egyenesen a barcelonai Clinica Dexeusba ment CT-vizsgálatra. Ezután Németországba repül egy szélcsatornás tesztre. Lorenzo Savadori vette át Espargaro tesztelési munkájának maradék részét, beleértve a köröket az új szénszálas vázzal.

Új vezér érkezik a Honda élére?

Már hetek óta pletykálnak arról, hogy a Suzukit világbajnoki címig eljuttató Davide Brivio átveheti a Honda csapatának vezetését. Ez egyre valószínűbbnek tűnik, ugyanis Brivio ez év végén elhagyja az Alpine formula egyes csapatot.

Akárhogy is lesz, a 2024-es szezon sem ígérkezik kevésbé izgalmasnak, mint az idei. Bagnaia és Martín csatája biztosan folytatódik, de Marquez akár mindkettőjüket állva hagyhatja a Ducatin.