A MotoGP legemlékezetesebb átigazolásai

Marc Marquez a 2024-es idényre elhagyja a Hondát és Ducatira ül, ráadásul szatellit motorra. A Gresini Racing csapatát fogja erősíteni, és testvére csapattársa lesz. Sokak szerint ez minden idők legrosszabbul titkolt csapatváltása, hiszen már hónapokkal a tegnapi hivatalos bejelentés előtt lehetett ilyen pletykákat hallani.

Marquez Hondához való ragaszkodása korábban megkérdőjelezhetetlennek tűnt, de a japán gyártóval való sorozatos sikertelenség ide vezetett. Ennek kapcsán összeszedtünk néhány hasonlóan váratlan átigazolást a széria történetéből:

  1. Valentino Rossi Yamahához (2004):
    Miután Rossi két bajnoki címet szerzett a Hondával, sokan meglepődtek, amikor 2003 végén bejelentette, hogy a Yamahához igazol. A döntés helyessége hamar beigazolódott, ugyanis 2004-ben Rossi már az első versenyen győzött a Yamahával, és az év végére bajnok is lett.
  2. Jorge Lorenzo Ducatihoz (2017):
    Lorenzo és a Yamaha hosszú távú sikeres partnerséget éltek meg, három világbajnoki címmel. Sokak számára furcsa volt, amikor Lorenzo bejelentette, hogy a Ducatihoz igazol. Bár a kapcsolatuk nehezen indult, Lorenzo végül megnyerte a csapattal az egyik versenyt.
  3. Maverick Viñales Yamahához (2017):
    Miután Viñales meggyőző teljesítményt nyújtott a Suzukival, 2017-ben a Yamahához igazolt. A japánok és a rajongói egyaránt nagy dolgokat vártak tőle, és Viñales azonnal bizonyított a Yamahával, győzelmet aratva több versenyen. Később azonban a sorozatos sikertelenség miatt megromlott a kapcsolat a gyártó és a spanyol versenyző között olyannyira, hogy 2021-ben év közben Viñales Aprilára váltott.
  4. Casey Stoner Ducatihoz (2007):
    Stoner 2007-ben igazolt át a Ducatihoz, és azonnal sikerrel járt. Megnyerte a világbajnokságot az első évben a csapattal, amit utána 2022-ig senkinek nem sikerült megismételnie az olasz csapattal. Azóta pedig, mint tudjuk, szinte elképzelhetetlen más gyártó motorjával a VB címért küzdeni.

Nagy átrendeződés a láthatáron

Visszatérve a jelenbe, Marquez csapatváltása lavinát indíthat el, és várhatóan sok versenyző kezdheti új csapatnál a 2024-es szezont. Ugye Marc Fabio di Giannantonio helyére érkezik a Gresinibe, aki így igyekszik új ülés után nézni. Johann Zarco jövőre az LCR Honda pilótája lesz, helyére a Pramac-nál Morbidelli kerül, akit a Yamahánál Alex Rins vált. Rins helyére megy Zarco, úgyhogy ez a kör be is Zarc-ult.

A Tech3 GASGAS csapatban is történt változás. Pol Espargarót kirakták, helyére a Moto2-ből érkezik a nagy reménység: Pedro Acosta. Egy kiadó ülés van még: Marc Marquez helye a Honda gyári csapatában. Semmi esély nem mutatkozik arra, hogy Pol Espargaro – akit korábban innen küldtek el – visszatérjen. Azonban pletykák szólnak arról, hogy Viñales kacsingat a japán gyártó felé. Ebben az esetben még akár az a helyzet is előállhat, hogy két olyan csapat is lesz a MotoGP-ben, amit testvérpár alkot, hiszen Pol akár csatlakozhatna az Apriliához is. Nem beszélve arról, hogy a VR46-ban Rossi (aki ugye a tulajdonos) féltestvére az egyik versenyző: Luca Marini. Ez egyébként az utóbbi idényt nézve némelyek számára protekciós pozíciónak is tűnhet, ugyanis csapattársánál jóval szerényebb eredményeket tud felmutatni.

És ha már MotoGP: így a szezon végéhez közeledve lássuk, hogy szerzőink, és a megkérdezett szakértők jóslata mennyire vált be. Spoiler: ha fogadtam volna a feleségemmel, kivételesen nyertem volna.

A magyar MotoGP rajongók számára pedig a jövő évi versenynaptár rejt némi csemegét és reményt, hogy itthon láthassuk a kedvenceinket. Mégpedig azért, mert hazánk új, Balaton melletti pályája tartalék helyszín a Kazak verseny elmaradása esetén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük