Itthon még nem túl népszerű a Zontes motorkerékpár gyártó cég neve, de jó úton vannak afelé. Bármilyen kínai gyártó hallatán sokan a fejükhöz kapnak, pedig nem feltétlenül van rá okuk. A gagyi alkatrészekből összelapátolt motorok egyre ritkábbak. Szabó Henrik a totalbike-ra 2017-ben azt írta egy távolkeleti motor kapcsán: “Már rég nem arról szól a kérdés, hogy a kínai ipar képes-e minőséget előállítani, vagy sem.” … “A kérdés, hogy akarnak-e.” Erre az akaratra lehet jó példa a Zontes ZT125-M.

A motor egy SOHC, 125 köbcentis, vízhűtéses. Meglepő, hogy a gyári adatok szerint erősebb lesz, mint a kategóriában hasonló Yamaha Nmax és Honda PCX, a maga 14 lóerejével. Megszokhattuk, hogy a kicsit nagyobb testű robogók is, egész szép súlyba vannak. Ez a ZT125-M esetében 166 kilogramm, mely már a menetkész tömeg. A Zontes egyik legnagyobb piaca egyébként India, viszont szeretne betörni az európai piacra is. Magyarországi árat még nem tudunk, de Angliában £3650-os áron értékesítik, mely átszámítva ~1.600.000 Forint. Ezzel nem biztos, hogy versenyképes lenne nálunk, hiszen a már ismert és bevált japán márkák robogói (Honda PCX és Yamaha NMax) jellemzően 1,3 millió forint alatt vannak. Azonban a Zontes újdonsága extráival és méretével hódíthat, hiszen így akár a Honda Forza 125 konkurense lehet, ami 2,2 millió forint körül mozog.


Na de mik is azok a jól hangzó alkatrészek? Több Bosch alkatrész is beszerelésre került a gyártósoron, ilyen például a Bosch tüzelőanyag befecskendező rendszer, illetve a Bosch ABS is. A LED-es világítás is valószínűleg jól teszi a dolgát, mivel nem változtattak rajta, a már idősebb, M310 nagytestvérre is ez a fényforrás került. A műszerfal kijelzőjéről, ami egyébként egy színes digitális kijelző, még a keréknyomás is leolvasható, a többi hasznos információ mellett.

A gyártó 2,6 literes fogyasztást ígér 100km-en, ami igencsak kellemesen hangzik, főleg a futárok számára. A futárok mellett az A1-es jogosítvánnyal rendelkezőknek is érdekes lehet, akik leginkább csak egy kényelmes, közlekedési eszközt szeretnének. Ne felejtsük el a 14 lóerős teljesítményt se, amellyel azért már bőven nem kell szégyenkezni a zöldnél.