A Kawasaki Eliminator nevének eredete egészen 1985-ig nyúlik vissza, mikor bemutatták a ZL900-at. A recept az volt, hogy egy cruiser testébe egy sportmotor lelkét tették. Egy kis kihagyás után ismét hasonlót húzott a japán gyártó.
A nem rég leleplezett Kawasaki Eliminator 400 először az Osaka Motor Show-n került bemutatásra. Ezzel párhuzamosan Bangkokban is a közönség elé tárták a típust, mely erősen arra enged következtetni, hogy ez bizony egy újabb olyan modell, mely az ázsiai vásárlók kiváltsága lesz.

Fájó pont lehet az öreg motorosoknak, egyszerre pedig már bevett szokás, hogy a Kawasaki (mint ahogy számos másik gyártó is) ismét önmagával kooperál és egy másik modellből helyezi át a blokkot, és más egyéb alkatrészeket. Igen, az erőforrás a Kawasaki Ninja 400 motorja, illetve a Z400-é. Na de most melyiket kapja? Amelyiket választod! Ugyanis két fajta Eliminator fog érkezni, a sima és az SE. A magasabb áron megvásárolható SE egy kicsit több extrával érkezik, ezek pedig: bőrülés, Type-C USB port, illetve Mitsuba Sankowa GPS-kompatibilis menetrögzítő kamera. Ez nem csak az esetleges baleseteknél szolgáltat bizonyítékot, hanem szimplán a hétvégi kiruccanásokat, emlékeket is megörökíthetjük vele.
Mint mondtuk, a blokk a legújabb 400-as Ninja modellből fog érkezni, esetleg egy kicsit másképpen beállítva, hogy alsóbb tartományról kezdjen már nyomatékot leadni. Hiszen kissé furcsa egy cruisert nyélgázon pörgetni, hogy eljussunk valahova, de ennek is megvan a maga varázsa. A 48 lóerős motorok kiválóak arra, hogy egy cruiser wannabe motorosnak relatív alacsony áron átadhassanak egy olyan motorkerékpárt, mellyel nem csak a hétvégén jó érzés közlekedni, hanem akár ingázásra, városi használatra is alkalmas legyen, kis súlya és keskenysége miatt. Persze az A2 kompatibilis, 48 lóerős, 38 Nm-es blokktól nem kell csodát várni erősségben, viszont legalább már egy ismert technikát veszünk.

Amiért áldjuk a Kawasakit, hogy az “igazi” Eliminatoron túlzottan előretolt lábtartókat hátrébb helyezték a sportosabb ülés pozíció érdekében. Ezzel nem csak az irányíthatóságan egyszerűsítettek, sokak számára könnyebben motorozható motor lesz. Ez pedig kihagyhatatlan, ha a Kawa minél több embert szeretni befűzni ezzel a modellel, mégpedig miért ne szeretne?

A kompakt motort egy térhálós acél váz fogja közre. A kerekek az elöl 18, hátul pedig 16 col átmérőjűek. A futóműről annyit, hogy elöl egy klasszikus, 41 mm-es átmérőjű teleszkóp, míg hátul két darab gátló csillapítja az úthibákat. Elől-hátul, egytárcsás fék, kétdugattyús féknyereggel lassítja a motort. A ~180 kilogrammra sikerült modell a legtöbbünk számára könnyen motorozhatónak mondható, ezt tovább segíti a 735 mm-es ülésmagasság. Tovább erősíti az ingázós-városi vonalat is a – szerintem nagyon szépen kialakított – tank, mely 12 liter kapacitású.

A külsőt tekintve szép részletek a LED lámpák minden irányban és az LCD kijelző. Ha az SE modellt választjuk, kapunk továbbá egy porvédőt a teleszkópra, illetve első lámpa körüli idomot is. Az alapmodellt Japánban jelenlegi árfolyam szerint átszámítva ~2.010.000 Forintért, míg az Eliminator SE-t 2.270.000 Forintért vásárolhatjuk meg 2024-től. Európai forgalmazásról egyelőre még nincs hír, pedig sok A2 jogsit birtokló motoros számára vonzó lehet a típus a világ nyugati felén is.