Guld Péter, a hazai motorsport újságírás pápája szólóban folytatja az írást, ehhez innen is sok sikert kívánunk neki! Ha nem szeretnél lemaradni a rendszeres Moto GP-s beszámolókról, itt tudod őt követni: https://www.facebook.com/peter.guld.5

Én már akkor is az összes cikkét elolvastam, amikor még nem különösebben érdekelt a gyorsasági motoros világbajnokság, mert úgyis mindig Marquez nyert. Mióta pedig minden futamot megnézek, az érdekes háttérinfók miatt olvasom Peti beszámolóit, meg azért mert szórakoztatóak. Szóval mindenképpen az erősen ajánlott kategória. E mellett a Man TT-ről szóló cikkei is hiánypótlóak, rengeteg sztár mellett Guy Martinnal is készített interjút, pedig vele nem egyszerű.

Ízelítőképpen részlet a portimaoi GP tesztről készült beszámolóból:
Kettő hét múlva újra MotoGP, és bár nagy tél nem volt, mégis pont annyi idő telt el, hogy mindenki izgatottan várja az első futamot. A teszteken túl vagyunk, nagy meglepetést nem tartogattak. A Ducati továbbra is domborít, megközelíteni eddig szinte lehetetlen, a Honda nagyon aggódhat, a KTM és az Aprilia a top10 végén, Quartararo meg Portimao végére valahogy előre került, és mindenki csak remélheti, hogy a farokidomon ágaskodó aero elem a tréfagyár része. Bár attól tartok nem.
Jelen elemzésben a történtektől függetlenül viszont a KTM-re összpontosítottam. És nem azért, mert egyenként végig fogunk menni az összes gyártón, hanem mert az osztrákoknál bekövetkező változások alakulása akár izgalmas is lehet.
A KTM-et és az Apriliát sokáig együtt emlegették, és egy lapon kezelték, amelynek alapja leginkább az eredmények közötti hasonlóság volt. A valóság mégis mást mutatott, mert míg az Aprilia valóban szerény büdzséből gazdálkodott, az osztrákok sokak szerint majdnem annyit költöttek a MotoGP projektre – mint például a Ducati – amely a Red Bull milliárdokból viszonylag könnyebben menedzselhető volt. Végül jött a 2020-as szezon, amely meghozta a KTM várva várt sikereit, dobogós helyezéseket és győzelmeket, ezzel egyidőben viszont ugrottak a kedvezmények, szabad tesztlehetőségek. Sokat mégsem bánkódtak, mert úgy vélték, a világbajnoki cím már csak egy lépés lehet. Az eredmények végül mást mutattak, a fejlődés megtorpant, a gyár fejlesztései pedig zsákutcába kerültek…
Guld Péter