A téli időszakban a motorgyártók igyekeztek minket izgatottan tartani, amíg a lakásban a 22-es MotoGP futamok újrajátszásával, vagy épp szimulátorozással próbáltuk feleleveníteni a motorozás érzését. A Kawasaki jött a négyszázas sporttal, a Hondától is kerültek ki érdekes renderek a lehetséges “utolsó” sportmotorjukról, a CBR1000RR-R-ről. Az utóbbi időben viszont teljhatalommal átvették a médiát a chopperek, bobberek, Harley-Davidsonok, Indianok. Hogy ez a csillagok állása, az igények átalakulása, vagy csak szimpla véletlen, nem tudjuk, viszont a sorba beállt a Buell is.
2022. márciusában tért vissza a Buell egy igen érdekes motorral, a SuperTouringal. Most azonban kiderült az is, hogy valószínűleg 2025-ben kezdik el gyártani és forgalmazni. Na de nézzük masinát: sok mindenben hasonlít a Buell Hammerhead sportmotorjukra. Nem véletlen, hiszen a Hammerhead testvéréből “műtötték” ki mind a vázat, mind a motort. Tehát egy V2-es, 1190cm3-as blokkot kapott, mely 10.600-as fordulatszámon 182 lóerő maximális teljesítménnyel, illetve 8200-as fordulatszámon 137 Nm-es nyomatékcsúccsal rendelkezik.

Azonos motorral rendelkező, de eltérő kivitelű modellnél (pl. sport-sporttúra esetén), több gyártó is alkalmazza a motor visszafojtását, viszont a Buell nem tette meg ezt a lépést, hanem egy az egyben átkerült az erőforrás. Valószínűleg nagyon időhatékonyan tervezték a motort, mivel az alumínium váz is pontosan azonos a Hammerheadével. Nincs ez máshogy a futóművel sem, a képek alapján legfeljebb a teleszkóp előfeszítésén változtattak a kalapácsfejjel szemben.
Egyébként a gyártó azt állítja, hogy egy óra alatt beállítható pályamotorrá, ami szimpatikusnak tűnik. Biztosan örülni fognak azok, akiknek az álma egy sporttúra motorral pályázni.

Kinézetről vitatkozni felesleges, azt, hogy tetszik-e nektek, vagy nem rátok bízzuk, de az biztos, hogy nem egy megszokott formát láthatunk. A fekete-sárga kontraszt azért elég ütős, illetve a térhálós segédváz is feldobja az összképet. Ha szemből nézzük a pörölyfejűt akkor is vannak érdekességek: a leginkább feltűnő dolog talán a Pan Americas, Desert X-es fényszóró. A fejidomról leágazó kis spoiler se néz ki rosszul, de ugyan ezzel az idommal egyben levő serpenyő-plexi elég furcsa. Az egyrészes bőrülés, illetve az oldaldobozok teret adnak hosszabb utazásokhoz is.
Az ára nagyjából £ 18 600 körül fog alakulni, mely jelenlegi árfolyam szerint ~8.500.000 Forint.
